تبلیغات
شهرماشین - بررسی کیا K900، جعبه جواهرات
تاریخ : جمعه 13 تیر 1393 | 09:17 ق.ظ | نویسنده : admin


برخلاف برخی خودروهای لوکس که کیفیت سواری را فدای وانمود کردن به شرایط اسپرتی می‌کنند، کیا K900 مدل ۲۰۱۵ فرمول کلاسیک این دسته خودروها را حفظ کرده است. آخرین گام در توسعه پرسرعت کیا، K900، این برند را به سطحی بالاتر و با سکوت و آرامشی شبیه به لکسس رسانده است.

2015 Kia K900

2015 Kia K900


این خودرو نسخه‌ای کشیده‌تر (با افزایش ۱۰۹ میلی‌متری در هر دو فاصله محوری و طول خودرو) از خودروی مادر، یعنی هیوندای جنسیس سدان است. هیوندای اخیراً مدل جدید جنسیس ۲۰۱۵ را معرفی کرده که دارای یک شاسی با همکاری لوتوس و سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ است. K900 اولین سدان لوکس کیا با سیستم دیفرانسیل عقب و دومین مدل بعد از مرحوم موهاوی شاسی‌بلند است که از یک موتور V8 برای پیشرانه استفاده می‌کند.

K900 در بازار امریکا به صورت استاندارد با یک موتور ۵ لیتری V8 عرضه شده که دارای ۴۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۰۹/۸ نیوتن‌متر گشتاور خروجی است و از این لحاظ، قدرتمندترین کیای ساخته شده تاکنون است. موتور V8 با سیستم گیربکس ۸ سرعته متعلق به خود هیوندای همراه شده است. این گیربکس در بیشتر مواقع با آرامش کار خود را دنبال می‌کند؛ ولی در همین حال، رفتن به دنده بالاتر را حتی با تنظیمات اسپرت، بسیار زود انجام می‌دهد. K900 همچنین دارای یک دسته شیفتر الکترونیکی است که برای هر راننده حال حاضر ب‌ام‌و جلب‌توجه می‌کند.

2015-Kia-K900-rear-three-quarter
خودرو در مدت ۵/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسیر یک‌چهارم مایل را در مدت ۱۴/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید. در نتیجه، این مدل سریع‌ترین کیایی است که تاکنون در این کمپانی تولید شده است. با این حال K900 به‌هیچ‌عنوان آن حس طراوت و هیجان لازم را ندارد. پیشرانه با آرامش در زیر کاپوت خودرو به کار خود ادامه می‌دهد و نظر کسی را نیز به خود جلب نمی‌کند. این آرامش، محیطی ایده‌آل برای رانندگی ایجاد می‌کند. یک دکمه بر روی کنسول وجود دارد که به راننده امکان می‌دهد که بین حالت‌های «اسپرت»، «نرمال» و «اکو» وضعیت رانندگی را تغییر دهد. این حالت‌های رانندگی، تغییرات اندکی در واکنش پدال گاز، شیفت دنده‌ها، تنظیمات تعلیق و نسبت فرمان ایجاد می‌کنند. البته بهتر است که تنظیمات را به همان حالت پیش‌فرض حفظ کرد.

2015-kia-k900-interior
از دیگر ویژگی‌های عملکردی کیا در این مدل می‌توان به چسبندگی جانبی متعادل 0.80g و فاصله ۵۳/۶۴ متری در توقف کامل از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت اشاره کرد. چرخ‌های ۱۹ اینچی K900 در تایرهای تمام‌فصل هانکوک اپتیمو پیچیده شده‌اند و قدرت مانور زیادی را برای راننده به‌وجود می‌آورند. K900 با وزن کلی ۲۱۱۵ کیلوگرم سواری مناسبی در جاده دارد؛ با این حال، فرمان در طول جاده نیاز به تصحیح پیدا می‌کند.


صندلی‌ها کیفیت مناسبی دارند و طراحی کابین بسیار دلپذیر است. لیست تجهیزات استاندارد K900 با قیمت اولیه ۶۰۴۰۰ دلاری، آن‌قدر طولانی که ذکر تمام آن‌ها وقت و فضای زیادی لازم دارد. در مدل خودروی تست شده، از مهم‌ترین ویژگی‌ها پکیج ۶ هزار دلاری VIP است که شامل سیستم کنترل حرکت انطباقی، بسته‌شدن خودکار درها، نمایشگر دیجیتال ابزارهای ۱۲/۳ اینچی TFT، نمایشگر رو به بالا، بسته دوربین‌های خارجی و صندلی‌های عقب تنظیم‌شونده و تهویه‌شونده است.

K900 چه در حالتی ایستاده و چه در حالت تخت‌گاز حتی ساکت‌تر از آخرین مرسدس‌بنز S550 است. طراحی K900 زیبا انجام شده، ولی نمی‌توان گفت که کامل شده است و هنوز راه زیادی در پیش دارد.
2015 Kia K900

2015 Kia K900


مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، ۴ در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۶۶۴۰۰ دلار (قیمت پایه: ۶۰۴۰۰ دلار)
  • نوع موتورDOHC 32-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۵۰۳۸ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۲۰ اسب بخار در 6۴۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۰۹/۷۸ نیوتن‌متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با حالت پدل‌شیفتر.

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۳/۰۴ متر.
  • طول ماشین: ۵/۰۹ متر.
  • عرض: ۱/۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۹ متر.
  • وزن کلی: ۲۱۱۵ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۹ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۷ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۹ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۴/۱ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۳۹/۸ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۳/۶۴ متر.

مصرف سوخت:

  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۳/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.

برچسب ها: بررسی کیا K900، جعبه جواهرات،