تبلیغات
شهرماشین - سلام مازراتی به آلفیری و لوانته، خداحافظی با گرن توریزمو کانورتیبل
تاریخ : سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 | 08:48 ق.ظ | نویسنده : admin


ارائه برنامه پنج‌ساله گروه فیات کرایسلر، روز بزرگی را در تاریخ این گروه خودروسازی رقم زد. در این برنامه، آینده مازراتی نیز درنظر گرفته شده بود. برای مازراتی، دو مدل کوپه و کانورتیبل از آلفیری اسپرت، تولید لوانته شاسی‌بلند و پایان گرن توریزمو کانورتیبل، از جمله خبرهای مهم بود.

Maserati Alfieri Concept

Maserati Alfieri Concept


هواداران گرن توریزمو نمی‌توانند چندان نگران باشند، چرا که نسخه‌ای جدید از این خودرو در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد. البته جزئیات زیادی از آن منتشر نشده است. همین‌طور، این احتمال می‌رود که گرن توریزمو به یک کوپه چهار در تغییر شکل دهد تا مکمّل بهتری برای کواتروپورته سدان باشد.
Maserati 2014 2018 five year plan

Maserati 2014 2018 five year plan


همچنین برای آینده پیشرانه‌های مازراتی نیز برنامه‌هایی درنظر گرفته شده است. موتورهای آینده مازراتی دارای قدرت بیشتر و با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک همراه خواهند بود.
Maserati Kubang Levante Concept

Maserati Kubang Levante Concept


مدل‌های کنونی مازراتی، از جمله گیبلی و کواتروپورته ارتقا خواهند یافت. موتور V6 توربو با قدرت ۳۵۰ اسب‌بخار به صورت استاندارد عرضه خواهد شد و یک موتور V6 توربوی ۴۵۰ اسب‌بخاری با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ در دسترس قرار خواهد گرفت. همچنین هر دو مدل گیبلی و کواتروپورته یک آپشن موتور V8 با قدرت ۵۶۰ اسب‌بخار خواهند داشت که فقط با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک ارائه می‌شود. البته گزینه استفاده از موتور دیزلی برای گیبلی و کواتروپورته تغییری نخواهد کرد. بنابراین موتور دیزل ۳۴۰ اسب‌بخاری کواتروپورته با لوانته شاسی‌بلند مشترک خواهد بود. لوانته شاسی‌بلند که در سال 2015 به خط تولید وارد می‌شود، از همین پیشرانه‌ها استفاده خواهند کرد؛ با این تفاوت که استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ در تمام لوانته‌ها به صورت استاندارد خواهد بود.

مدل جدید کوپه اسپرت مازراتی، آلفیری، کاملاً از موتورهای دیزل و V8 صرف‌نظر خواهد کرد و پیشرانه‌اش بر اساس سه‌گانه‌ای از V6 خواهد بود. موتور پایه این مدل، قدرت ۴۱۰ اسب‌بخار خواهد داشت که نمونه‌های دارای قدرت ۴۵۰ و ۵۲۰ اسب‌بخار نیز در دسترس قرار خواهند گرفت. همچنین مدل پایه، تنها دارای سیستم دیفرانسیل عقب خواهد بود، در حالی که دو مدل بالاتر آلفیری منحصراً از سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک استفاده خواهند کرد.


برچسب ها: سلام مازراتی به آلفیری و لوانته، خداحافظی با گرن توریزمو کانورتیبل،